Breaking News

Tutorial buat new page(untuk template designer)

Hari ni nak buat tutorial untuk cara mendapatkan link page untuk membuat tab menu,harap korang semua faham ok,

First klik layout
Nampak jelaskan gambar ni sebab dah crop dah,

1.Tekan kat pages yang saya bulatkan tu,then keluar new page cam yang saya bulatkan no 2 tu,

             
2,So lepas tekan kat new page tu,ada blank page ,tekan kat situ pula ok,

3.Then korang akan nampak post title tu kosong so tulis apa-apa2 yang korang nak tulis kat situ,kalau dah siap tulis kita publishkan pula ok.

4.Ok sekarang dah publish,kita akan nampak page baru kita dekat bawah,saya punya page yang saya bulatkan tu,Lepas tu korang kilk pada View sebelah edit ,klik je,

5.Lepas korang dah klik View  tu,korang akan nampak hasilnya cam saya bulat tu,contoh link page saya

http://izza-sakura.blogspot.com/p/tulis-pape-tajuk-korang.html so tu lah link page korang,

Kalau tak faham boleh tanya,

Nak cantikkan menubar korang ,,?klik sini

1 comment:

Unknown said...

thanks..tutorial yg sgt berguna :-)

Designed By Izzasakura