!Cherry blossom!


Breaking News

Kekal bertenaga Semasa Berpuasa Dengan ESP

rsepi esp,esp shaklee,esp untuk ibu hamil,esp untuk sahur,esp untuk ibu ,


Tak lama lagi,Ramadhan bakal berkunjung tiba seharusnya banyak persiapan yang dilakukan kita ketika bulan puasa nanti.

Ramai juga risau bila berpuasa dengan keadaan cuaca yang panas dan masalah gastrik ni.Badan lemau dan sering tidak bertenaga iyalah banyak lagi kerja perlu dilakukan  seperti masak juadah berbuka,masak sahur dan macam-macam lagi.

Kerja rumah yang terlalu banyak tentunya membuatkan kita juga stress jadi alternatifnya anda boleh mengamalkan ESP .Energizing Soy Protein untuk bekalkan tenaga seharian ketika sedang berpuasa.

Apa itu ESP?
ESP ialah protein soya bukan-GMO yang lengkap dengan asid amino perlu.
Ia merupakan protein soya terbaik. Ia menyediakan 14gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting.
 Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.
Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP) di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah siap packing. Esp Shaklee adalah pelengkap untuk kecantikan kulit kerana ianya mempunyai kandungan protein yang tinggi.
Protein membantu menghasilkan collagen dalam badan dan seterusnya membantu memastikan kesihatan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.

*Energizing Soy Protein (ESP)* Sangat penting untuk:
✔ membentuk kolagen pada kulit
✔Berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit
✔mencerahkan kulit
✔Melindungi sel-sel dari kerosakan, mengecilkan pori-pori muka
✔Bertindak sebagai anti oksida, menggantikan sel-sel kulit yang baru.

Kebaikan esp ketika berpuasa.

Esp ni sangat sesuai ketika berpuasa kerana
  • Mempunyai indeks Glisemic yang rendah yang bukan sahaja bagus untuk pesakit kencing manis, namun menyebabkannya dihadam secara perlahan-lahan oleh perut dan menyebabkan tenaga dilepaskan secara perlahan-lahan dan konsisten untuk rasa kenyang yang lama. 
  • Untuk ibu menyusu pula, ia membantu di dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti kerapa protien merupakan komposisi penting di dalam susu ibu. Yang paling best, susu ibu kelihatan pekat dan berkrim! 
  • Untuk pesakit gastrik pula tak perlu susah hati. Sebab ESP yang bersifat alkali mampun menyeimbangkan asid di dalam perut disamping membaiki sel-sel perut yang tercedera disebabkan asid tersebut


Esp sesuai untuk golongan di bawah:
✅Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan cergas.

✅Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberi rasa kenyang yang lebih lama.

✅Ibu-ibu yang menyusu: Membantu membanyakkan dan mengekalkan supply susu disamping pengambilan air yang cukup dan proses pengepaman yang konsisten.

✅Pesakit kencing manis: mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

✅Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus, gebu dan berseri.

✅Juga sesuai untuk lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang risau tentang berat badan dan untuk sesiapa yang mementingkan kesihatan
Best kannn..
Jom berESP 😍
esp untuk gastrik,esp shaklee,kebaikan esp shaklee
ESP sesuai untuk seisi keluarga.

Untuk info lanjut boleh hubungi Maz ya http://maznimaz.wasap.my

Facebook :Mazni Maz


Read more ...

13 Produk "Drugstore" yang baik untuk kulit berjerawat

 Hai semua,


Jerawat ni merupakan salah satu musuh utama kaum wanita dan juga lelaki terutama ketika waktu mula akil baligh.

Terdapat pelbagai punca jerawat ni muncul antaranya disebabkan oleh persekitaran,pemakanan seharian, faktor kebersihan,resdung dan juga perubahan hormon serta banyak lagi.

Jerawat muncul seketul je di muka dah membuatkan wajah anda murung kan?iyalah orang lain asyik pandang muka anda yang berjerawat saja  bukannya mata anda .

Maz pun tak terkecuali dari menghadapi masalah kulit berjerawat ketika remaja ni.Wajah Maz sangat teruk dengan jerawat batu bernanah serta merah-merah ,kulit pun selalu saja berminyak.

Bila muka berjerawat automatik keyakinan diri pun kurang.Jadi disini Maz nak "share" dengan anda produk durgstore yang sesuai untuk masalah kulit berjerawat.

Produk ni hasil perkongsian dari rakan-rakan facebook dan juga produk yang Maz amalkan.


1.CLEARSKIN AVON

Clearskin avon ni produk yang berjaya membantu menyelesaikan masalah kulit Maz yang berjerawat pasir dan memang banyak di kawasan pipi dan dahi.

Harga produk ni pun sangat murah mampu milik dan berpatutan sesuai untuk remaja yang menghadapi masalah kulit berjerawat tetapi awas produk sebegini akan mengeringkan kulit anda jadi selepas cuci muka wajib pakai pelembab okay!


2.ST IVES SCRUB

Kalau nak tahu kulit berminyak pun perlukan scrub. Scrub ST IVES ni memang "best" sebab ia mengelupaskan kulit secara lembut.Butiran scrub pun halus memang sesuai sangat untuk korang yang ada masalah jerawat ni.Harga mampu milik dan boleh didapati di pasaraya atau di WATSON & GUARDIAN.


3.SET JERAWAT SENDAYU TINGGI.

Set jerawat sendayu tinggi ni pun salah satu produk bagus yang mampu milik dan boleh didapati di WATSON & GUARDIAN.

4.Pelembap


Jika tiada pelembap maka kulit kita akan lebih mudah breakout dan akan menjadi lebih berminyak. 

Bila pakai pelembap, boleh kurangkan tanda penuaan, kulit yang kurang kelembapan akan mudah cepat berkedut seribu

Jadi, lepas ni jangan takut pakai pelembap juga ya

Cari produk yang berlabel “non - comedogenic, oil free formulation dan water based kerana ia mengandungi bahan yang tidak akan menyebabkan jerawat akibat dari kulit yang berminyak. 


Antara rangkaian pelembap lain yang boleh korang cuba

5. Neutrogena 

Salah satu jenama "skincare" yang baik untuk kulit berminyak tapi saya belum pernah mencubanya.

-6.Nano White Fresh

-7.Laneige

8. Hada Labo.

9.Himalaya

Produk himalaya salah satu rangkaian skincare yang organik tapi malangnya tidak sesuai untuk kulit seperti Maz ni.

10. Safi Balqis 

Siapa yang tak kenal dengan produk Safi balqis ni antara produk yang bagus juga untuk kulit berminyak.Maz hanya pernah mencuba rangkaian toner safi balqis oxywhite.Toner safi balqis oxywhite ni sangat" best".Ia menyegarkan muka dan juga membantu membuang kotoran di bahagian wajah kita

11. Garnier

-12.Cetaphil

Cetaphil baik untuk kulit berminyak dan berjerawat.Rata-rata mereka yang menggunakan cetaphil cleanser ni sangat berpuas hati disebabkan ia tidak berbuih,tidak merengsakan dan tidak mengeringkan kulit.Jadi memang sangat.sesuai untuk kulit yang tengah breakout .

13.AIKEN 

Banyak sangat pilihan buat anda yang merawat kulit berjerawat ni .Pastikan pilih produk yang betul risau nanti lain pula yang jadi.

Sebelum pakai apa-apa produk sebaiknya sila kaji dulu okay!apa yang Maz tulis ni hanya sekadar panduan saja berdasarkan review dari rakan-rakan" facebook"


Semoga berjaya mendapatkan kulit yang yang cantik dan bebas jerawat!

Anda ada pertanyaan?boleh hubungi cara secara terus di whatsapp http://maznimaz.wasap.my
Read more ...

5 punca masalah keputihan yang wajib anda tahu!


Keputihan mesti amat tak menyenangkan bagi wanita termasuklah Maz.


Sebenarnya keputihan ni menyebabkan keyakinan diri kita kurang dan malu dengan rakam-rakan dan juga suami.

Masalah gatal -gatal di bahagian intim juga sangat menganggu aktiviti harian kita.

Korang tahu tak keputihan ni ada yang normal dan tidak normal.

Jom kenali keputihan .

Apa itu Keputihan??

Keputihan ialah masalah keluaran lendir dari faraj atau lebih dikenali sebagai keputihan merupakan masalah yang biasa dan kerap dihadapi di kalangan majoriti wanita.

Keputihan juga mampu membawa petanda kepada jangkitan kuman seperti syphils, gonorrhea atau lain-lain jangkitan. Ia juga mampu mengundang kepada penyakit yang lebih kronik lagi iaitu kanser pada bahagian peranakan seperti kanser serviks dan sebagainya.



Keputihan Normal

Keputihan Tidak Normal: 

-Warna lendir yang keluar agak pekat seperti warna susu basi, kuning atau kehijauan (mengikut tahap penyakit). Adakalanya berwarna coklat dan diirngi darah.

- Menimbulkan rasa ketidak selesaan
dan terjadi kegatalan, serta agak berbau.

Tanda-tanda pada keputihan tidak normal ni memang perlu diawasi kerana berkemungkinan ianya terjadi jangkitan kuman jadi jangan biarkan sehingga melarat ya.


Punca atau faktor yang boleh terjadinya keputihan..

1) Pada masa yang subur – Pada waktu subur tubuh wanita akan giat menghasilkan hormon estrogen akibatnya lendir yang dihasilkan vagina akan lebih banyak dari biasa.

2) Ketika hamil – Ketika hamil hormon estrogen lebih dikeluarkan dan pada waktu itu keputihan penting untuk menjaga kelembapan sekaligus meningkatkan persediaan vagina melakukan peregangan ketika waktu untuk melahirkan.

3) Saat teransang – Lendir di vagina akan lebih banyak keluar jika wanita terangsang secara seksual. Cairan yang keluar ini berfungsi sebagai pelincir yang membantu saat melakukan hubungan seksual.

4) Berat badan yang berlebihan – Apabila lemak terlalu banyak di kaki atau celah paha dan kelangkang ini akan menjadikan kawasan tadi lembab dan ini memudahkan kulat membiak dan keputihan akan terjadi.

5) Minum/makan antibiotik dalam dos tinggi – Dalam vagina terdapat bakteria yang bertugas menstabilkan keasidan pH vagina agar tetap dalam keadaan asid.

6)Antibiotik yang diambil secara berlebihan akan membunuh bakteria berguna tadi dan ini akan merosakkan kestabilan pH vagina dan akan menyebabkan kulat dan bakteria berkembang baik
dan menyebabkan keputihan.


Tapi keputihan ini juga boleh dikurangkan dengna mengamalkan vitamin dari shaklee iaitu alfalfa shaklee dan juga gla complex


Alfalfa shaklee
-Bersifat antikulat kerana kaya dengan klorofil. Juga menstabilkan kandungan asid dalam badan. Alfalfa juga membantu menyelesaikan masalah faraj yang longgar kerana ia bertindak seolah-olah seperti kacip fatimah. Alfalfa juga bertindak sebagai agen detox dalam badan yang membuang angin dan toksik.





Garlic Complex 
– Bahan alicin dalam garlic bertindak sebagai antibiotik semulajadi dan antikulat yang boleh memusnahkan bakteria penyebab keputihan. Garlic boleh membantu masalah keputihan pada wanita hamil kerana wanita hamil tidak disarankan untuk mengambil alfalfa. Garlic boleh mengurangkan masalah gatal dan meningkatkan imun sistem.

Jom amalkan segera sebelum masalah anda melarat!
Hubungi maz untuk konsultasi lanjut whatsapp +6019-3484205
Read more ...
Designed By Izzasakura