!Cherry blossom!


Breaking News

Karya tersiar di Tunas Cipta





Hai selamat pagi  semua,

Hari ini nak berkongsi bagaimana puisi saya iaitu "Alunan Rindu" tesiar di majalah Tunas Cipta baru-baru ini keluaran Jan 2017.

Mula-mula sekadar mencuba hantar puisi ini pada tahun lepas juga iaitu antara bulan Jun kemudian sibuk pula dengan bisnes Shaklee.Penilaian selama 6 bulan memang lama juga tapi tak sangka juga puisi saya pun terpilih di ruangan majalah Tunas Cipta  maklumlah masa tu memang tak yakin pun itupun disebabkan cemburu pada rakan penulis lain jadi semangat berkobar-kobar je nak mencuba.

Terima kasih buat rakan penulis saya iaitu Fazrin yang selalu membantu membetulkan segala kesillapan dan struktur ayat puisi saya ni.Setakat ni saya dah hasilkan sebanyak 6 puisi untuk dihantar ke syarikat penerbitan lain.Sekarang ni rasa berminat nak mencuba hasilkan cerpen pula,hehe.

Rupanya dalam tak sedar kita ni mempunyai bakat  menulis cuma perlu digilap dan usaha pun kenalah lebih.Kalau satu puisi tu ditolak boleh hantar puisi lain pula.Ini rezeki saya ,rezeki anda mungkin kearah lain siapa tahu.

Puisi in bertajuk "Alunan Rindu"merupakan karya pertama saya yang terpilih untuk majalah Tuna Cipta.Jadi buat remaja di luar sana kalau dah ada bakat menulis jangan sia-siakan bakat anda dengan merapu dan merepek dimana-mana sosial media cuba saja hasilakn puisi dan hantar ke editor.

Selain itu ,hantar karya pun anda sudah boleh menjana pendapatan tau maklumlah sekarang ni semua benda mahal.

Anda juga boleh cuba,manalah tahu rezeki kan.Terima kasih baca entri  ni.

Read more ...

Review Mermatte lipmatte



Hai semua 😀

Salah satu item yang wajib dalam item solekan ialah lipstik.Ya lipstik ,sekarang dah wujud pelbagai jenama lipstik di pasaran sehinggakan kita sukar untuk memilih lipstik yang terbaik dan menepati cita rasa kita kann ibarat mencari kekasih hati katanya 😆

Iyalah,kadang-kadang ada juga lipstik yang boleh menyebabkan bibir gelap dan hitam..Oh TIDAK!! tak syok laa kan jadi di situ dah membazir duit .


Lagi pula lipstik di pasaran sekarang ni bila sekali pakai je cantik kemudian tinggalkan kesan di cawan ,tidak tahan lama selain tu juga menyebabkan bibir kering dan mengelupas disebabkan kandungan bahan kimia yang terkandung dalam lipstik tersebut.

Jadi kali ini ,saya nak memperkenalkan mermatte lipmatte keluaran dhilesa beauty mengandungi vitamin e untuk

menggelakkan bibir kering dan mengelupas bila dipakai.

Jangan risau mermatte lipmatte ni juga tidak menyebabkan bibir hitam dan yang paling penting sekali lipmatte ni halal,tiada gelatin haiwan ,tiada lead atau paraben yang boleh merosakkan bibir .

Selain itu juga,bila saya oleskan lisptik ni di bibir memang terasa sangat lembab ,oleskan sedikit saja pun dah cukup membuatkan wajah anda lebih berseri-seri bak bidadari gitu.Wahhh..😉😉

Yang paling saya suka lipmatte ni memang cepat kering dan menutup seluruh permukaan bibir.Lihatlah sangat mungil bibir si gadis ni 😀.

Semua warna kulit pun sesuai menggunakan lipmatte ni disebabkan warnanya mengikut warna darah .Terdapat 5 koleksi warna lipmatte ni iaitu oona,sofia,amber,cora dan juga ariel sangat sesuai untuk si gadis yang sukakan kelainan dalam bermekap .

Memang anda wajib memilih mermatte lipmatte ni dalam koleksi solekan anda.









Semua warna memang menarik boleh rambang mata dibuatnya hehe.dah tu cepat-cepat pilih dan dapatkan promosi beli dua less5% tau


Dah hubungi no ni cepat
Whatsapp +60125414410(mira)
IG :/mudahpantasjelita
FB :amiramurad90
Read more ...
Designed By Izzasakura